
Stadsbos013 zoekt gebiedsmarketeer
Stadsbos013 zoekt gebiedsmarketeer
Stadsbos013 is op zoek naar een (freelance) gebiedsmarketeer! Kun jij niet wachten om dit dynamische natuurgebied nog beter op de kaart te zetten in Tilburg en omstreken? Als gebiedsmarketeer ben je verantwoordelijk van begin tot het eind. Dat betekent dat je op het vlak van marketingcommunicatie een visie en totaalplan formuleert én uitvoert. Je borduurt voort op wat er al is, maar krijgt natuurlijk de ruimte om daar jouw eigen invulling aan te geven en om nieuwe dingen te ontwikkelen. Daarbij werk je nauw samen met tal van betrokkenen uit de stad.
Over Stadsbos013
Het Tilburgse stadsbos bestaat uit een verzameling van agrarische gebieden, bossen en parken ten zuidwesten van Tilburg. Onderdeel van het gebied zijn bijvoorbeeld het Wandelbos, heidegebied de Sijsten en landgoed Sparrenhof. De grote diversiteit aan natuur en de rijke cultuurhistorie zijn bijzonder. De afgelopen jaren is Stadsbos013 op initiatief van de stad ontwikkeld. Er was geen blauwdruk aan de voorkant, maar de gemeente heeft met inwoners, ondernemers, gebruikers en eigenaren gekeken naar welke ideeën samen konden worden uitgevoerd. En dat heeft gewerkt! Tal van initiatieven, bijvoorbeeld het discgolfparcours in Heidepark-Vredelust en de rolstoelroute door de Oude Warande, zijn gerealiseerd en maken Stadsbos013 tot een aantrekkelijk gebied voor diverse doelgroepen.
Gebiedsmarketing
Steeds meer Tilburgers leren Stadsbos013 kennen en steeds meer ondernemers, organisaties en initiatiefnemers voelen betrokkenheid bij en eigenaarschap over Stadsbos013. Deze ontwikkelingen zetten we graag voort. Het stadsbos kan namelijk een enorme bijdrage leveren aan het leef- en ondernemersklimaat van Tilburg. De afgelopen jaren is er een stevige basis neergezet in de marketingcommunicatie van Stadsbos013. De komende jaren moet dit gecontinueerd en doorontwikkeld worden.
Wat ga je doen?
– Zorg dragen voor ontwikkelen, implementeren en evalueren van een marketingstrategie en jaarplan, inclusief het opstellen en beheren van de bijbehorende begroting. Gebaseerd op resultaten uit voorgaande jaren, overleg met alle betrokkenen en ervaringen uit het veld;
– Zorg dragen voor de uitvoering van alle voorgenomen marketingactiviteiten en de meetbaarheid van de resultaten. Het betreft in ieder geval de organisatie van de jaarlijkse Stadsbosdag, het actueel houden van de website en online kanalen (en daarbij het doorlopend beheer) en het uitzetten van verschillende campagnes en (educatieve) activaties door het jaar heen.
– het samenwerken met een diverse groep mensen en organisaties. Deze bestaan onder andere uit: de expeditieleiders, team Stadsbos013, de ondernemers en organisaties uit het gebied, een flexibele schil van creatieve makers, pers en toeristische organisaties. De expeditieleiders zijn verantwoordelijk voor de begeleiding van burgerinitiatieven en vormen een brug tussen de gemeentelijke organisatie en het gebied. In team Stadsbos013 komen alle betrokken disciplines vanuit de gemeente Tilburg samen. Denk daarbij aan de programmamanagers, omgevingsmanager en wijkregisseur, projectleiders, ecologen, communicatiemedewerkers, enzovoorts.
Wat verlangen wij?
– Beschikbaarheid over 8 uur per week verspreid over diverse momenten en dagen. In drukkere periodes kan dit oplopen tot 12 uur per week. Dit zelf in te delen. Wij verwachten dat je zelfstandig kunt werken en naar eigen invulling activiteiten ontplooit aan de hand van jouw jaarplan. Je staat niet onder leiding en toezicht. Wel zijn er uiteraard voldoende mogelijkheden om te sparren.
– Op woensdag beschikbaar zijn voor overleggen.
– Inzet van 1 persoon voor deze opdracht is een pré.
– Bekendheid van het gebied is een pré. Woonachtig in de buurt van Tilburg is een pré.
– Netwerk in Tilburg is een pré.
– Aantoonbare achtergrond in en ervaring met marketingcommunicatie.
– Het formuleren van een duidelijke visie op de gebiedsmarketing van Stadsbos013 en dit in het vizier te houden.
– In gesprek gaan met betrokkenen en makers, tot spraakmakende campagnes en activaties en gedurende het jaar oog houden voor zogenaamde meekoppelkansen.
– Het bewaken van het merk en zorg dragen voor consistentie
– Flexibiliteit, hands-on mentaliteit, initiatief en verantwoordelijkheid nemen, zelfstandig en gedisciplineerd werken
– Benaderbaar zijn, humorvol, enthousiasmeren van mensen en deze mee te krijgen in jouw ideeën en plannen.
– Politiek en bestuurlijk sensitief.
– Makkelijk schrijven en oog hebben voor beeld- en tekstkwaliteit.
– Ervaring met webbeheer in wordpress, het gebruik van social ads en het gebruik van Indesign is een pré.
Belangrijk: Je start op 1 januari 2026, als gebiedsmarketeer Stadsbos013 kom je niet in dienst van de gemeente Tilburg, we verwachten in ieder geval meerjarig commitment en voor je werkzaamheden ontvang je een vergoeding. Na de eerste 6 maanden evalueren we de voortgang en maken we afspraken voor een volgende periode van 12 maanden. Heb je hierover vragen, stuur dan een mailtje naar Sietske Gerbranda via sietske.gerbranda@tilburg.nl
Solliciteren?
Zie jij jezelf als gebiedsmarketeer van Stadsbos013? Stuur dan voor 12 oktober je CV en motivatie naar info@stadsbos013.nl t.a.v. Sietske Gerbranda. De gesprekken zullen in week 43/44 plaatsvinden. We kijken ernaar uit om je te ontmoeten!